Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, July 18, 2010

Verwerkingskosten zwaarste frustratie online retailers

Betaalfraude is niet langer de belangrijkste ergernis van online retailers. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van het bureau Sage Pay. De online retailers blijken vooral gefrustreerd te zijn door de hoge kosten die gemoeid zijn met het aanvaarden van online betalingen. De transactiekosten waren voor 35 procent van de Britse online retailers de grootste bekommernis. Betaalfraude is met 20 procent teruggezakt tot de derde plaats. Op de tweede plaats staan nu technische storingen (33 procent). In Groot-Brittanniƫ zouden de kosten voor het aanvaarden van online betaling vier keer hoger liggen dan bij cash-betalingen in de winkel. Britse retailers zijn volgens de onderzoekers dan ook aan het lobbyen om de verwerking van contactloze betalingen goedkoper te maken dan met betaalkaarten, die hen honderden miljoen ponden per jaar kosten.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home