Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, July 19, 2010

Mobiele marketing moet nog vele hindernissen overwinnen

Mobiele marketeers voeren vaak aan dat hun kanaal de toekomst van het shoppen vormen, maar uit een rapport van het bureau Brandbank blijkt dat er nog een aantal hindernissen zullen moeten worden overwonnen vooraleer de consument echt overtuigd raakt van de waarde van het platform. Uit het rapport blijkt dat slechts 4 procent van de Britse consumenten aangeeft dat de aankoop met een mobiele telefoon helemaal probleemloos verloopt. De consumenten klagen daarbij vooral over het feit dat ze moeten inzoomen om een webpagina helemaal te kunnen bekijken (47 procent) of dat er lang moet gewacht worden vooraleer een beelden worden opgeladen (43 procent). Daarnaast bleek 39 procent van de ondervraagden gefrustreerd te zijn over de hoeveelheid input die moest gegeven worden tijdens het betaalproces, terwijl 25 procent zich beklaagde over de hoeveelheid pagina's die doorworsteld moesten worden om een aankoop te kunnen afronden.

Labels: ,

1 Comments:

  • At 11:19 AM , Blogger Unknown said...

    Interessant artikel, dank hiervoor. Wij zijn altijd benieuwd in hoeverre internet via mobiel scoort. Qtag houdt zich bezig met mobiele marketing en meer specifiek QR code technologie. Ook op internationaal vlak zijn wij actief.

    Internet voor mobiel kan een enorme vlucht nemen, echter is het aan de bedrijven en instellingen om hun zaakjes beter op orde te hebben met goede mobiele websites.

    Qtag is zeer geïnteresseerd in artikelen over augmented reality en mobiele 2D barcodes omdat wij denken dat dit een aardige groei gaat mee maken in de nabije toekomst.

    Uit een pilot blijkt een respons van 15% met het gebruik van QR Codes op print media. Ten opzichte van reguliere print media (adverteren in kranten en magazines) is dat erg hoog, zeker gezien de relatieve onbekendheid van deze technologie.

    Informatie over 2D barcodes en QR Codes staat ook op http://www.qtag.nl | http://www.qrcode-software.nl en (voor de internationale markt)http://www.qr-us.com.

    Wij zijn benieuwd naar toekomstige artikelen.

    Met vriendelijke groet,

    Cristian Vorstius Kruijff
    Qtag barcode management

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home