Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, July 19, 2010

Targeted advertising lichtpunt voor online krantensector

De consument is meer bereid dan algemeen wordt verondersteld om gerichte reclame te ontvangen in ruil voor een verdere gratis toegang tot content. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Preference Central. De onderzoekers merken daarbij op dat dit een lichtpunt kan worden voor de krantensector, die op een groot verzet stuit bij het publiek om een paywall of pay-for-content te aanvaarden. Er wordt echter aan toegevoegd dat het niet voldoende is om de consument geïnteresseerd te maken voor zogenaamde targeted advertising, maar dat aan de consument ook een keuze-mogelijkheid wordt geboden en hij de controle moet krijgen over zijn online reclame-ervaring. Online uitgevers moeten volgens Preference Central dan ook verscheidene toegangsmodellen aanbieden tot content, waardoor het publiek zich meer aangesproken zou voelen en financieel het maximale uit het aanbod kan worden gehaald.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home