Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, July 20, 2010

Huismoeders willen zakelijke informatie op Twitter

De microbloggingsite Twitter wordt door vrouwen beschouwd als een uitstekend kanaal om meer informatie te krijgen over producten en diensten. Dat is de conclusie van een onderzoek van Lucid Marketing en Mom Reports. De onderzoekers merken op dat vrouwen door de zorg voor kinderen en het huishouden vaak onvoldoende tijd hebben om een infomercial te bekijken, een advertorial te lezen of om op een website door te klikken naar een product-pagina en daarom hopen dat Twitter hen in korte mededelingen op de hoogte kan houden van nieuwe ontwikkelingen. Lucid Marketing en Mom Reports merken daarbij op dat 57 procent van de huismoeders op dit ogenblik zowel met hun computer als met hun mobiele telefoon Twitter-berichten verzenden. Bovendien zouden ze verwachten om in die sociale omgeving zakelijke informatie te vinden.


Volgens de onderzoekers wil 67 procent van de huismoeders op Twitter informatie van merken en bedrijven ontvangen over nieuwe producten. Bovendien willen ze ook meer informatie verkrijgen over merken die ze al hebben aangekocht. Daarnaast zegt 60 procent van de ondervraagden links te willen krijgen naar onderwerpen die hen interesseren. Ook zegt 60 procent op Twitter aankoop-aanbiedingen te willen krijgen. "De onderzoekers voegen er aan toe dat ze bereid zijn om tijd door te brengen in de Twitter-omgeving om deze aanbiedingen, bedrijven en informatie te verkrijgen. Daarbij wordt opgemerkt dat meer dan de helft van alle huismoeders hun Twitter-account minstens tien keer per dag raadplegen," aldus het magazine BizReport. "Bovendien controleert nog eens één op drie huismoeders vier tot negen keer haar Twitter-account."


"Marketeers zijn op zoek naar kanalen om persoonlijke, authentieke banden te smeden met consumenten," merkt onderzoeksleider Lisa Finn op tegenover BizReport. "Het is opvallend hoeveel huismoeders het appreciëren om te ondervinden dat er achter een bedrijf ook echte personen zitten. Niet alleen staan deze vrouwen open voor bedrijven die in Twitter-berichten enige vorm van persoonlijkheid tonen, maar ze verwachten dat ook uitdrukkelijk." Het magazine voegt er aan toe dat hetzelfde fenomeen niet blijkt op te gaan voor de sociale netwerksite Facebook. Daar blijken huismoeders vooral geïnteresseerd te zijn om in contact te blijven met vrienden en familie, maar veel minder met merken of bedrijven. Volgens BuzzReport lijkt het voor bedrijven dan ook aangewezen om vooral op de microbloggingsite te werken indien ze deze groep consumenten wil bereiken.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home