Huismoeders willen zakelijke informatie op Twitter
Volgens de onderzoekers wil 67 procent van de huismoeders op Twitter informatie van merken en bedrijven ontvangen over nieuwe producten. Bovendien willen ze ook meer informatie verkrijgen over merken die ze al hebben aangekocht. Daarnaast zegt 60 procent van de ondervraagden links te willen krijgen naar onderwerpen die hen interesseren. Ook zegt 60 procent op Twitter aankoop-aanbiedingen te willen krijgen. "De onderzoekers voegen er aan toe dat ze bereid zijn om tijd door te brengen in de Twitter-omgeving om deze aanbiedingen, bedrijven en informatie te verkrijgen. Daarbij wordt opgemerkt dat meer dan de helft van alle huismoeders hun Twitter-account minstens tien keer per dag raadplegen," aldus het magazine BizReport. "Bovendien controleert nog eens één op drie huismoeders vier tot negen keer haar Twitter-account."
"Marketeers zijn op zoek naar kanalen om persoonlijke, authentieke banden te smeden met consumenten," merkt onderzoeksleider Lisa Finn op tegenover BizReport. "Het is opvallend hoeveel huismoeders het appreciëren om te ondervinden dat er achter een bedrijf ook echte personen zitten. Niet alleen staan deze vrouwen open voor bedrijven die in Twitter-berichten enige vorm van persoonlijkheid tonen, maar ze verwachten dat ook uitdrukkelijk." Het magazine voegt er aan toe dat hetzelfde fenomeen niet blijkt op te gaan voor de sociale netwerksite Facebook. Daar blijken huismoeders vooral geïnteresseerd te zijn om in contact te blijven met vrienden en familie, maar veel minder met merken of bedrijven. Volgens BuzzReport lijkt het voor bedrijven dan ook aangewezen om vooral op de microbloggingsite te werken indien ze deze groep consumenten wil bereiken.
Labels: huismoeder, internet, marketing, Twitter
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home