Steeds meer vraag naar marktonderzoek
De wereldwijde reclamebestedingen zullen de volgende vier jaar een relatief stabiel groei kennen. Dat blijkt uit een studie van ZenithOptimedia. Wel zou de vraag naar marktonderzoek een opmerkelijke groei kennen.
"De wereldwijde bestedingen bleven dit jaar net iets onder de voorspellingen," aldus ZenithOptimedia, dat voor 2005 een groei van 5 procent had vooropgesteld. "Maar uiteindelijk bleef dat hangen op 4,8 procent." Voor 2006 verwacht het bureau 5,9 procent groei, in 2007 zou de stijging 5,7 procent bedragen en het jaar daarop 6 procent. De totale bestedingen in Europa zouden volgens het rapport in 2008 naar 105 miljard euro zijn gegroeid, tegenover 89,4 miljard euro dit jaar."
De vraag naar marktonderzoek is dit jaar daarentgen met 11 procent gestegen en het bureau voorspelt dat die groei zich ook de volgende drie jaar zal doorzetten omdat adverteerders bekijken hoe ze hun return on investment kunnen verbeteren en de risico's van mediafragmentatie willen inperken. "Ook online advertising zal de komende jaren flink toenemen," aldus nog ZenithOptimedia.
De sterkste markten worden volgens het bureau de Verenigde Staten, China en Rusland. De vijf grootste Europese markten - Groot-Brittanniƫ, Duitsland, Frankrijk, Italiƫ en Spanje - zouden volgens het bureau de volgende jaren marktaandeel verliezen.
"De wereldwijde bestedingen bleven dit jaar net iets onder de voorspellingen," aldus ZenithOptimedia, dat voor 2005 een groei van 5 procent had vooropgesteld. "Maar uiteindelijk bleef dat hangen op 4,8 procent." Voor 2006 verwacht het bureau 5,9 procent groei, in 2007 zou de stijging 5,7 procent bedragen en het jaar daarop 6 procent. De totale bestedingen in Europa zouden volgens het rapport in 2008 naar 105 miljard euro zijn gegroeid, tegenover 89,4 miljard euro dit jaar."
De vraag naar marktonderzoek is dit jaar daarentgen met 11 procent gestegen en het bureau voorspelt dat die groei zich ook de volgende drie jaar zal doorzetten omdat adverteerders bekijken hoe ze hun return on investment kunnen verbeteren en de risico's van mediafragmentatie willen inperken. "Ook online advertising zal de komende jaren flink toenemen," aldus nog ZenithOptimedia.
De sterkste markten worden volgens het bureau de Verenigde Staten, China en Rusland. De vijf grootste Europese markten - Groot-Brittanniƫ, Duitsland, Frankrijk, Italiƫ en Spanje - zouden volgens het bureau de volgende jaren marktaandeel verliezen.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home