MSN en Yahoo gaan op WK-toer
Ook Yahoo en MSN laten het Wereldkampioenschap Voetbal in Duitsland niet aan zich voorbij gaan. Beiden starten met speciale content en reclamemogelijkheden voor adverteerders. Yahoo is ook één van de vijftien officiële partners van de Fédération Internationale de Football Association (FIFA), die het evenement organiseert. Het WK2006 zou het grootste internet-evenement uit de geschiedenis moeten worden.
De FIFA en Yahoo zullen daarbij samenwerken aan de website fifaworldcup.com, die naar eigen zeggen de meest volledige informatiebrond over het tornooi moet worden. Op de site zal Yahoo ook sponsoring-, reclame- en promotie-mogelijkheden aanbieden. Een groot gedeelte van de content wordt ondersteund met sponsoring van de officiële FIFA-partners, zoals A didas, Anheuser-Busch, Avaya, Coca-Cola, Continental, Deutsche Telekom, Emirates Airline, Fujifilm, Gillette, Hyundai, MasterCard, McDonald's, Philips en Toshiba.
MSN brengt exclusieve spelersdagboeken van Ronaldinho (Brazilië), Michael Owen (Engeland), Gianluigi Buffon (Italië), Xabi Alonso (Spanje), Edgar Davids (Nederland), Kevin Kuranyi (Duitsland) en Claude Makelele (Frankrijk). Ook hier kunnen adverteerders reclame-ruimte huren. Dan Watson, specialist digital marketing, benadrukte daarbij dat het WK2006 het grootste internet-evenement uit de geschiedenis zal worden.
MSN zal WK-content ook integreren in MSN Messenger, met themapaketten, nieuwsflashes en een interactief voetbalspel dat speciaal voor MSN werd ontwikkeld. Een eerste versie daarvan werd tijdens de voorbije zomer gelanceerd in samenwerking met Nike.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home