Amerikanen wantrouwig tegenover e-commerce
Europeanen hebben meer vertrouwen in e-commerce dan de Amerikaanse consumenten. Dat heeft alles te maken met vertrouwenskwesties, die in de Verenigde Staten veel meer onder de aandacht van het publiek worden gebracht. Dat blijkt uit onderzoek van Momentum Research Group in opdracht van RSA Security.
In de Verenigde Staten krijgt het probleem van de inbreuken op vertrouwelijke informatie veel publiciteit, waardoor de Amerikanen wat sceptischer staan tegenover e-commerce. Negentig procent van de Amerikanen zegt op de hoogte te zijn van de gevaren van identiteitsdiefstal. Zestien procent zegt daarom minder online te besteden, tegenover dertien procent van de Engelse, zes procent van de Duitse en negen procent van de Franse consumenten.
Franse respondenten bleken dan weer wel wantrouwend te staan over het geven van persoonlijke informatie voor bijvoorbeeld websites van banken. Daar maakt 66 procent van de Franse consumenten zich zorgen over, terwijl 61 bedenkingen heeft over sites van retailers. De reden om toch online iets te bestellen of te kopen ligt bij eerdere ervaringen en de reputatie van de aanbieder. Wanneer die goed is, willen respondenten eerder hun vertrouwen geven.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home