Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 02, 2005

Een voorkeurlijstje met reclameberichten

De consument is wel degelijk geïnteresseerd in reclame voor producten die hij overweegt om aan te schaffen, maar dan wil op het ogenblik dat hij daar tijd en zin in heeft. Dat stelt Davina Kent, onderdirecteur reclameverkoop bij TiVo. Een aanbod dat daaraan beantwoordt, komt volgens haar iedereen ten goede.

TiVo lanceert in de Verenigde Staten binnenkort de mogelijkheid aan abonnees om toegang te krijgen tot gepersonaliseerde reclame. "Dat biedt adverteerders de garantie dat zij zich richten tot een publiek dat daadwerkelijk geïnteresseerd is in hun aanbod," aldus TiVo.

De reclame zal aangeboden worden naast het gewone reclamepakket die de gebruiker van on-demand televisie bekijkt of doorwist. "TiVo-abonnees maken ook wishlists om programma's te vinden," voert TiVo aan. Op die manier kunnen zij het televisie-kijken gemakkelijker maken.

"Maar voortaan kunnen zij ook hun profiel opgeven op basis van hun interesses. In een bepaalde sectie van het TiVo-menu zullen zij vervolgens reclame vinden die daarop is gericht." Andere abonnees zouden die reclame niet te zien krijgen.

Het project wordt uitgewerkt in samenwerking met de reclamebureau's Interpublic Media, Starcom MediaVest Group, OMD Digital en Richards Group.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home