Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 01, 2005

Dure energie doet online shoppen


De hoge energieprijzen hebben de Amerikaanse consumenten massaal naar het online shoppen doen overstappen. Uit een onderzoek van de prijsvergelijker Shopzilla.com blijkt immers dat veertig procent van de consumenten er door die evoluties is aangezet om meer online te winkelen.

Vijftien procent van de ondervraagden stelde dat ze nu veel meer online winkelden, zodat ze minder benzine zouden verbruiken. Nog eens 25 procent gaf toe dat zijn winkelgedrag iets meer online georiënteerd was door de evolutie van de energieprijzen. Zestig procent zag geen verandering in zijn gedrag.

Uit een ander onderzoek blijkt eveneens dat de consument zijn winkelgedrag laat beïnvloeden door de evolutie van de benzineprijzen. Zo stelde 35 procent dichter bij huis te winkel, terwijl 44 procent opmerkte zijn winkeltrips beter te organiseren, zodat er efficiënter gebruik gemaakt kon worden van de benzine.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home