Digitale krant interessant voor managers
Steeds meer managers lezen hun krant het liefst op het internet. Dat blijkt uit een Nederlands onderzoek van het adviesbureau Ernst & Young. Daarbij bleken de ondervraagden het vooral interessant te vinden dat het ze digitale dagblad op elk moment en op elke locatie kunnen raadplegen.
De gedrukte kranten bleken volgens de onderzoekers nog altijd meer gelezen te worden dan de online versies, maar vooral bij de jongere volwassenen - tussen 20 en 35 jaar - ligt de lectuur van een digitaal dagblad merkelijk hoger dan bij hun collega's boven de vijftig jaar.
De ondervraagden vonden het vooral interessant dat het digitale dagblad op elk moment en op elke locatie kan worden geraadpleegd. Daarnaast bleken ze het belangrijk te vinden dat de informatie actueel is en dat het lezen van de online krant goed te combineren is met andere bezigheden op de computer of op internet.
Ernst & Young kwam daarbij tot de vaststelling dat slechts een klein deel van de ondervraagden (4 procent) een digitaal krantenabonnement heeft. Dat is trouwens altijd in combinatie met een abonnement op de gedrukte editie. Ongeveer 13 procent van de ondervraagden stelde dat ze door de digitale dagbladen hun abonnement op het gedrukte exemplaar hebben opgezegd.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home