Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, May 15, 2011

Rijkere gebruiker sociale media volgt merken uit loyaliteit

Rijkere gebruikers van sociale media volgen merken niet om kortingen of coupons te bemachtigen, maar wel uit loyaliteit. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau eMarketer. Er wordt aan toegevoegd dat Facebook in alle inkomenscategorieën het meest populaire sociale netwerk blijft, maar de hogere inkomensklasse is volgens eMarketer meer geneigd om gebruik te maken van LinkedIn of Twitter dan van MySpace of MeetUp.

"Onderzoek toont aan dat het grootste gedeelte van het algemene publiek merken in sociale media zoals Facebook en Twitter vooral volgt omdat ze daardoor toegang krijgen tot coupons en speciale voordelen," merkt het webmagazine BizReport.com op. "Dat geldt volgens eMarketer echter niet voor gebruikers met een jaarinkomen van minstens 200.000 dollar per jaar. Daar blijkt loyaliteit een grotere motivatie-factor te zijn dan financiële voordelen."

Bij inkomens met meer dan 500.000 dollar per jaar zegt slechts 29 procent merken te volgen om voordelen te kunnen verkrijgen. Daarentegen wordt door 52 procent loyaliteit als de belangrijkste motivatie-factor naar voor geschoven. In de inkomenscategorie boven 200.000 dollar zegt 39,3 procent geïnteresseerd te zijn in voordelen, maar ook dat ligt nog altijd lager dan het algemene publiek, waar een gemiddelde van 44,3 procent werd opgetekend.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home