Dubai Duty Free blijft grootste luchthaven-retailer ter wereld
De Dubai Duty Free heeft het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 4,66 miljard dirham. Dat komt overeen met een bedrag van 1,27 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 14 procent tegenover het jaar voordien. Daarmee blijft de Dubai Duty Free de grootste luchthaven-retailer van de wereld. Shaikh Ahmad Bin Saeed Al Maktoum, president van de Dubai Civil Aviation Authority en voorzitter van de Dubai Duty Free, merkte op dat het bedrijf een uitstekend jaar achter de rug heeft. De omzet van de Dubai Duty Free levert volgens hem een belangrijke bijdrage tot de nationale retailsector. De stijging is volgens de Dubai Duty Free duidelijk het gevolg van het toenemend vertrouwen bij de consument.
Tijdens de maand december van vorig jaar werd een omzet van 497 miljoen dirham opgetekend. Dat betekende een toename met 13 procent tegenover dezelfde maand het jaar voordien, toen eveneens al een record werd gevestigd. Colm McLoughlin, managing director van de Dubai Duty Free, wees op de bijzonder hoge penetratie. Hij voegde er aan toe dat de retailer 45 procent van alle luchthaven-passagiers tot zijn klanten kan rekenen. Per vertrekkende reiziger wordt er volgens hem een gemiddelde omzet van 46 dollar opgetekend. Parfum was met een groei van 16 procent de belangrijkste sector, gevolgd door likeur met een toename van 13 procent en goud met een stijging van 11 procent.
De top vijf van de gekochte producten wordt rondgemaakt door uurwerken en cosmetica. Colm McLoughlin merkt op dat er vooral een stijging kon worden opgemerkt bij de bestedingen van passagiers uit de regio Asia-Pacific en zeker China. Hij voegt er aan toe dat de Chinese passagiers inmiddels gemiddeld meer besteden in de Dubai Duty Free dan hun Russische collega's. "Net zoals de Russische passagiers, zijn ook Chinese consumenten op zoek naar producten uit de hogere luxeklassen," voert hij aan. "Onder meer wordt er daarbij veel gezocht naar horloges en mode, waarbij ze grote kortingen kunnen realiseren tegenover de prijzen op hun thuismarkt."
Tijdens de maand december van vorig jaar werd een omzet van 497 miljoen dirham opgetekend. Dat betekende een toename met 13 procent tegenover dezelfde maand het jaar voordien, toen eveneens al een record werd gevestigd. Colm McLoughlin, managing director van de Dubai Duty Free, wees op de bijzonder hoge penetratie. Hij voegde er aan toe dat de retailer 45 procent van alle luchthaven-passagiers tot zijn klanten kan rekenen. Per vertrekkende reiziger wordt er volgens hem een gemiddelde omzet van 46 dollar opgetekend. Parfum was met een groei van 16 procent de belangrijkste sector, gevolgd door likeur met een toename van 13 procent en goud met een stijging van 11 procent.
De top vijf van de gekochte producten wordt rondgemaakt door uurwerken en cosmetica. Colm McLoughlin merkt op dat er vooral een stijging kon worden opgemerkt bij de bestedingen van passagiers uit de regio Asia-Pacific en zeker China. Hij voegt er aan toe dat de Chinese passagiers inmiddels gemiddeld meer besteden in de Dubai Duty Free dan hun Russische collega's. "Net zoals de Russische passagiers, zijn ook Chinese consumenten op zoek naar producten uit de hogere luxeklassen," voert hij aan. "Onder meer wordt er daarbij veel gezocht naar horloges en mode, waarbij ze grote kortingen kunnen realiseren tegenover de prijzen op hun thuismarkt."
Labels: Dubai Duty Free, luchthaven, retail
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home