Internet-televisie gaat slechts weinig online
De gebruiker heeft weinig aan internet-televisie. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van NPD Group. Daarbij wordt opgemerkt dat apparaten met een internet-verbinding het voorbije jaar 21 procent van alle verkochte televisietoestellen vertegenwoordigden. Over vier jaar zou de verkoop van toestellen met een online toegang verdubbelen, maar volgens de onderzoekers geeft slechts 45 procent van de bezitters toe het apparaat daadwerkelijk te gebruiken om op het internet te gaan. De onderzoekers merken dan ook op dat vele consumenten een televisie-toestel met internettoegang kopen zonder er bewust naar op zoek te zijn.
"Internet behoort steeds meer tot het standaard-aanbod van de televisiemarkt," merken onderzoekers van NPD Group op tegenover CNNMoney.com. "Het publiek gaat echter niet bewust op zoek naar een toestel met een online toegang. Voor velen is het een optie die niet gebruikt wordt, zoals dat ook bij een aantal toestellen uit andere sectoren kan worden opgemerkt." Er wordt aan toegevoegd dat het weinig overzichtelijke gebruik niet van aard is om aan die situatie te verhelpen. Er wordt daarbij opgemerkt dat er op de markt door de verschillende producenten een brede waaier aan uiteenlopende opties wordt aangeboden.
Er wordt aan toegevoegd dat slechts 57 procent van de bezitters zich tevreden toonde met het internet-aanbod van hun televisietoestel. "Google zou inmiddels zoveel kritiek hebben gekregen op zijn aanbod, dat het bedrijf zijn nieuwe lijn teruggetrokken heeft uit de jaarlijkse Consumer Electronics Show," merkt CNNMoney.com nog op. "Het aanbod moet volgens NPD Group veel gebruiksvriendelijker worden om definitief te kunnen doorbreken. Cruciaal daarbij is dat toestellen automatisch een draadloze verbindingen zouden kunnen detecteren en de gebruiker snel en gemakkelijk door het hele proces kunnen leiden."
"Internet behoort steeds meer tot het standaard-aanbod van de televisiemarkt," merken onderzoekers van NPD Group op tegenover CNNMoney.com. "Het publiek gaat echter niet bewust op zoek naar een toestel met een online toegang. Voor velen is het een optie die niet gebruikt wordt, zoals dat ook bij een aantal toestellen uit andere sectoren kan worden opgemerkt." Er wordt aan toegevoegd dat het weinig overzichtelijke gebruik niet van aard is om aan die situatie te verhelpen. Er wordt daarbij opgemerkt dat er op de markt door de verschillende producenten een brede waaier aan uiteenlopende opties wordt aangeboden.
Er wordt aan toegevoegd dat slechts 57 procent van de bezitters zich tevreden toonde met het internet-aanbod van hun televisietoestel. "Google zou inmiddels zoveel kritiek hebben gekregen op zijn aanbod, dat het bedrijf zijn nieuwe lijn teruggetrokken heeft uit de jaarlijkse Consumer Electronics Show," merkt CNNMoney.com nog op. "Het aanbod moet volgens NPD Group veel gebruiksvriendelijker worden om definitief te kunnen doorbreken. Cruciaal daarbij is dat toestellen automatisch een draadloze verbindingen zouden kunnen detecteren en de gebruiker snel en gemakkelijk door het hele proces kunnen leiden."
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home