Chinese vraag naar goud met 35 procent gestegen
Tijdens de eerste tien maanden van dit jaar is de consumptie van goud, zilver en juwelen met 35,6 procent gestegen tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat is het hoogste groeiniveau dat van alle sectoren in China werd opgetekend. Dat heeft Huang Hai, hoofd van het adviescomité van het Chinese ministerie van handel, gezegd tijdens het China Jewelry Forum in Shanghai. Hij voegde er aan toe dat de consumptie van goud, zilver en juwelen als luxeproducten een symbolische sector is van een land met grote koopmogelijkheden. In China zijn goud en juwelen een traditioneel geschenk bij huwelijken als een belofte van een lange en gelukkige band tussen de echtgenoten.
"De snelheid en de kwaliteit van de Chinese economische ontwikkeling en de toenemende levensstandaard van de Chinese bevolking doen de vraag naar goederen uit de luxesectoren toenemen," voerde Huang Hai aan. De meeste Chinese vrouwen, vooral in de steden, bezitten meer dan één waardevol stuk goud of andere juwelen. Vele Chinese vrouwen zeggen zich goed te voelen bij het dragen van goud. Maar voor vele Chinezen heeft goud niet langer alleen maar een spirituele betekenis, maar wordt het bezit ook beschouwd als een nuttig instrument tegen de inflatie. Uit cijfers van de World Gold Council blijkt dat tijdens de eerste drie kwartalen van dit jaar in China in 120 ton goud werd geïnvesteerd.
Twee op drie Chinese vrouwen beschouwen gouden juwelen evenzeer als een investering dan als een persoonlijk statussymbool. "De Chinese consument is zich bijzonder bewust van de waarde van zijn goud," merkt het Chinese persbureau Xinhua op. Volgens de World Gold Council zullen de investeringen in goud in China dit jaar oplopen tot 150 ton. Daarbij wordt opgemerkt dat de vraag naar investeringen in goud wellicht nog zal toenemen naarmate Chinese consumenten het edelmetaal steeds meer zullen bestempelen als een efficiënte manier om de waarde van hun bezittingen op peil te houden en te verhogen. De voorbije vraag is de Chinese vraag naar goud met gemiddeld 13 procent gestegen. Na India is China daardoor de grootste consumentenmarkt voor goud geworden.
"De snelheid en de kwaliteit van de Chinese economische ontwikkeling en de toenemende levensstandaard van de Chinese bevolking doen de vraag naar goederen uit de luxesectoren toenemen," voerde Huang Hai aan. De meeste Chinese vrouwen, vooral in de steden, bezitten meer dan één waardevol stuk goud of andere juwelen. Vele Chinese vrouwen zeggen zich goed te voelen bij het dragen van goud. Maar voor vele Chinezen heeft goud niet langer alleen maar een spirituele betekenis, maar wordt het bezit ook beschouwd als een nuttig instrument tegen de inflatie. Uit cijfers van de World Gold Council blijkt dat tijdens de eerste drie kwartalen van dit jaar in China in 120 ton goud werd geïnvesteerd.
Twee op drie Chinese vrouwen beschouwen gouden juwelen evenzeer als een investering dan als een persoonlijk statussymbool. "De Chinese consument is zich bijzonder bewust van de waarde van zijn goud," merkt het Chinese persbureau Xinhua op. Volgens de World Gold Council zullen de investeringen in goud in China dit jaar oplopen tot 150 ton. Daarbij wordt opgemerkt dat de vraag naar investeringen in goud wellicht nog zal toenemen naarmate Chinese consumenten het edelmetaal steeds meer zullen bestempelen als een efficiënte manier om de waarde van hun bezittingen op peil te houden en te verhogen. De voorbije vraag is de Chinese vraag naar goud met gemiddeld 13 procent gestegen. Na India is China daardoor de grootste consumentenmarkt voor goud geworden.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home