Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, February 13, 2006

Troeven paralympics beter uitspelen (6/2)

Er moeten meer inspanningen geleverd worden om de Paralympics een groter kijkpubliek te bezorgen. Dat is de stelling van het magazine Marketing Week. Indien bovendien ook de marketing nog beter aangepakt wordt, zal het evenement volgens het magazine op meer sponsors kunnen rekenen. De relatieve onbekendheid van het evenement houdt immers vele bedrijven tegen om zich met de Paralympics te verbinden.

"De Paralympics krijgen in de media maar weinig aandacht," stelt Marketing Week. "Daardoor zijn sponsors minder vlug geneigd om zich met het evenement of individuele atleten te verbinden." Gesteld wordt dat het gebrek aan belangstelling vooral te maken heeft met de relatieve onbekendheid van de gehandicaptensport, maar ook met het stigma dat er nog altijd op de Paralympics gekleefd wordt.

Het magazine wijst erop dat 78 procent van de wereldbevolking het symbool van de Olympische ringen kent, maar dat het logo van de Paralympics vrijwel onbekend is. "Er moet dan ook voor een sterker imago gezorgd worden," aldus het magazine. "Wanneer er een betere marketing gevoerd wordt en van de Paralympics een goed bekeken evenement gemaakt wordt, zullen sponsors veel vlugger geneigd te zijn om hun medewerking te verlenen."

Daarnaast moet er volgens Marketing Week bij de Paralympics vooral op het teamgebeuren gespeeld worden. "Dat is een thema dat gemakkelijk door de media wordt opgepikt," stipte het magazine aan. Bovendien wordt er op gewezen dat bij dit evenement ook doorzettingsvermogen, opofferingen en vertrouwen in het eigen kunnen eveneens centrale waarden zijn. Maar nog een troef is volgens het magazine het ontbreken van corruptieschandalen, waar de Olympische Spelen helaas niet gespeend van blijven.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home