Vertraging groei internetreclame?
De online reclamesector zal in de Verenigde Staten volgend jaar wellicht een groei kennen van 25,2 procent. Dat is veel meer dan de stijging van de reclamesector, die 4,5 procent omhoog zou gaan. Maar tevens is het volgens analisten een teken dat de groei stilaan begint af te nemen. De vorige jaren lag die immers nog hoger.
Uit het onderzoek, uitgevoerd door Merrill Lynch, moet verder blijken dat het internet in 2007 meer reclamedollars zal binnenhalen dan de radio en een jaar later ook de tijdschriften zal voorbij steken. Het internet zou dan in de Verenigde Staten het derde grootste reclamemedium worden, na de televisie en de kranten.
Vooral de drankenindustrie, hotels en voedingsproducten zouden hun inspanningen op het internet nog duidelijk uitbreiden. "Vooral de drankenindustrie richt zich op een jong publiek, dat steeds meer geïnteresseerd lijkt te worden in niet-traditionele media," merkt het rapport op.
Ook hotels, die op dit ogenblik tien tot vijftien procent van hun boekingen via het internet realiseren, zouden nog meer budgetten verschuiven naar het internet en gebruikers naar hun websites proberen te loodsen.
De voedingssector zou een groot gedeelte van zijn investeringen voor de traditionele media blijven reserveren, maar toch een groter gedeelte besteden aan reclame op de winkelvloer en het internet, ten koste van televisie en de gedrukte media.
Maar ondanks dat online optimisme, voorspelt het rapport ook dat de groei de volgende jaren niet zo snel meer zal groeien. In 2004 kende de online reclame immers een groei van 32,5 procent. Dit jaar zou dat cijfer op 28,8 procent komen.
Uit het onderzoek, uitgevoerd door Merrill Lynch, moet verder blijken dat het internet in 2007 meer reclamedollars zal binnenhalen dan de radio en een jaar later ook de tijdschriften zal voorbij steken. Het internet zou dan in de Verenigde Staten het derde grootste reclamemedium worden, na de televisie en de kranten.
Vooral de drankenindustrie, hotels en voedingsproducten zouden hun inspanningen op het internet nog duidelijk uitbreiden. "Vooral de drankenindustrie richt zich op een jong publiek, dat steeds meer geïnteresseerd lijkt te worden in niet-traditionele media," merkt het rapport op.
Ook hotels, die op dit ogenblik tien tot vijftien procent van hun boekingen via het internet realiseren, zouden nog meer budgetten verschuiven naar het internet en gebruikers naar hun websites proberen te loodsen.
De voedingssector zou een groot gedeelte van zijn investeringen voor de traditionele media blijven reserveren, maar toch een groter gedeelte besteden aan reclame op de winkelvloer en het internet, ten koste van televisie en de gedrukte media.
Maar ondanks dat online optimisme, voorspelt het rapport ook dat de groei de volgende jaren niet zo snel meer zal groeien. In 2004 kende de online reclame immers een groei van 32,5 procent. Dit jaar zou dat cijfer op 28,8 procent komen.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home