Liefdadigheid zorgt voor geschikt personeel
Hoewel bedrijven in de eerste plaats winst willen maken, geven ze ookheel wat geld weg aan goede doelen. Dat kan heel uiteenlopende redenenhebben, maar uit een onderzoek van PricewaterhouseCoopers (PwC) blijktdat liefdadigheid vooral gezien wordt als een middel om de geschiktewerknemers aan te trekken.
"De motivaties voor liefdadige schenkingen kunnen heel uiteenlopendzijn," schrijft The New York Times. "Sommige bedrijven willen er hunmaatschappelijke verantwoordelijkheidszin mee tonen, andere willen ereen hobby van een topman mee steunen of een soort schuldgevoel meeafkopen. Nog anderen doen het gewoon om hun naam op festival-folderste krijgen."
Uit een onderzoek van PwC bij de snelst groeiende bedrijven van deVerenigde Staten blijkt dat bijna driekwart van de betrokkenondernemingen aan liefdadigheid doet. "De meeste zien het echter nietals een middel om te groeien," wordt er aan toegevoegd. "Maar welwordt gesteld dat een goed burgerschap ook voor bedrijven voordelenbiedt."
Daarbij blijkt dat men vooral voordelen hoopt te vinden op het gebiedvan het aantrekken en behouden van werknemers (56 procent). Maardaarnaast vindt 54 procent dat het ook de mogelijkheid biedt om metandere ondernemers aan netwerking te doen. Daarna volgen de motivatievan het personeel (47 procent), het aantrekken van nieuwe contracten(27 procent) en het behouden van bestaande contracten (27 procent).
"De motivaties voor liefdadige schenkingen kunnen heel uiteenlopendzijn," schrijft The New York Times. "Sommige bedrijven willen er hunmaatschappelijke verantwoordelijkheidszin mee tonen, andere willen ereen hobby van een topman mee steunen of een soort schuldgevoel meeafkopen. Nog anderen doen het gewoon om hun naam op festival-folderste krijgen."
Uit een onderzoek van PwC bij de snelst groeiende bedrijven van deVerenigde Staten blijkt dat bijna driekwart van de betrokkenondernemingen aan liefdadigheid doet. "De meeste zien het echter nietals een middel om te groeien," wordt er aan toegevoegd. "Maar welwordt gesteld dat een goed burgerschap ook voor bedrijven voordelenbiedt."
Daarbij blijkt dat men vooral voordelen hoopt te vinden op het gebiedvan het aantrekken en behouden van werknemers (56 procent). Maardaarnaast vindt 54 procent dat het ook de mogelijkheid biedt om metandere ondernemers aan netwerking te doen. Daarna volgen de motivatievan het personeel (47 procent), het aantrekken van nieuwe contracten(27 procent) en het behouden van bestaande contracten (27 procent).
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home