Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, November 14, 2005

Multitasking pijler voor succes internet


In de Verenigde Staten brengen eigenaars van een mobiele telefoon meer tijd door het het surfen op het internet dan dat ze naar televisie kijken. Dat blijkt uit een onderzoek van Nielsen Interactive Entertainment. Volgens de onderzoekers heeft het succes van het internet vooral te maken met multitasking.

De Amerikaanse respondenten bleken 23,6 uur per week online te zijn en keken gemiddeld 21,6 uur naar televisie. Verder luisterden zij ook nog eens 15,1 uur naar muziek. "Dat internet zo hoog scoort komt vooral door de mogelijkheden van multitasking," benadrukken de onderzoekers.

Veelal waren de consumenten tijdens het internetten ook bezig met sms en televisie. De grootste gebruikers van internet zijn mannen boven de 25 jaar. Zij brengen 24,5 uur per week online door. Mannen onder de 25 kijken het minst televisie (18 uur), gevolgd door vrouwen onder de 25 jaar (19,7 uur).

Amerikanen besteden 18 procent van hun tijd aan het internet. Daarna volgen televisie (17 procent), muziek luisteren (11 procent), dvd`s of video`s (10 procent), bioscoop (4 procent), mobiel bellen (9 procent), sms of gms-spelletjes (3 procent), spelcomputer (3 procent), mobiele spelcomputer (1 procent), spelletjes op de computer (5 procent) en boeken, tijdschriften of kranten lezen (9 procent). Hobby`s en sporten zijn goed voor 10 procent.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home