Krantenbazen houden evolutie tegen
De krantenbazen houden de evolutie van de online media tegen. Dat stelde Robert Cauthorn, voormalig onderdirecteur digitale media van The San Francisco Chronicle. Dat vertelde hij tijdens het jaarcongres van de Online News Association (ONA). Pas wanneer zij verdwenen zijn, kunnen er dingen volgens hem veranderen.
"Cauthorn stelde dat de sector niet moet proberen uit te zoeken hoe de kranten veranderd moeten worden, maar wel hoe ze moeten vervangen worden," merkt Jemima Kiss op in het magazine Dotjournalism. Daarnaast stipte Cauthorn aan dat kranten in de toekomst wellicht een product zullen worden dat drie keer in de week verschijnt. "Bovendien zullen hun activiteiten over tien jaar merkelijk ingekrompen zijn."
De afnemende reclame-inkomsten en de dalende oplages wijzen er volgens Cauthorn op dat de krant als product duidelijk faalt. Hij voegde er aan toe dat ook de online sector een moeilijke periode zal blijven doormaken, tot de huidige generatie krantenbazen is verdwenen. Ook analist en journalist Jeff Jarvis had het over een existentiële crisis en een gebrek aan zelfvertrouwen. "We beleven de meest innovatieve periode uit de mediageschiedenis, maar nergens zie ik opwinding en enthousiasme," voerde hij aan.
"Cauthorn stelde dat de sector niet moet proberen uit te zoeken hoe de kranten veranderd moeten worden, maar wel hoe ze moeten vervangen worden," merkt Jemima Kiss op in het magazine Dotjournalism. Daarnaast stipte Cauthorn aan dat kranten in de toekomst wellicht een product zullen worden dat drie keer in de week verschijnt. "Bovendien zullen hun activiteiten over tien jaar merkelijk ingekrompen zijn."
De afnemende reclame-inkomsten en de dalende oplages wijzen er volgens Cauthorn op dat de krant als product duidelijk faalt. Hij voegde er aan toe dat ook de online sector een moeilijke periode zal blijven doormaken, tot de huidige generatie krantenbazen is verdwenen. Ook analist en journalist Jeff Jarvis had het over een existentiële crisis en een gebrek aan zelfvertrouwen. "We beleven de meest innovatieve periode uit de mediageschiedenis, maar nergens zie ik opwinding en enthousiasme," voerde hij aan.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home