Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, October 11, 2005

Winkelpersoneel gedraagt zich dom

Consumenten vinden ruim eenderde van het winkelpersoneel dom, lomp, brutaal of ongeïnteresseerd. Dat blijkt uit een studie van het onderzoeksbureau Klantonderzoek Nederland. De houding van het personeel zouden volgens onderzoekers de Nederlandse detailhandel jaarlijks tientallen miljoenen kosten.

Volgens het onderzoeksbureau blijkt men in de detailwinkel zelden goed en vriendelijk geholpen te worden. "Klanten ervaren winkelpersoneel als dom omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen," wordt er gesteld. "Ook gebeurt het geregeld dat sprake is van asociaal gedrag." Een winkel van gemiddelde grootte zou daardoor grote bedragen mislopen omdat klanten afhaken.

Volgens Henk Kok, directeur van de Raad Nederlandse Detailhandel (RND), is het echter onvermijdelijk dat er wel eens problemen zijn. "De sector telt in Nederland 700.000 werknemers," merkte hij op. Hij is er echter niet mee akkoord dat meer dan eenderde van het winkelpersoneel zijn werk slecht doet. "Natuurlijk zijn er medewerkers die zich misdragen," gaf hij toe. "Maar we zien ook dat veel ondernemers zich fanatiek inspannen voor optimaal klantencontact."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home