Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, October 31, 2005

Britten, Duitsers en Oostenrijkers online shoppers

Tijdens de maand september hebben wereldwijd 325 miljoen consumenten online gewinkeld. Dat blijkt uit een studie van het onderzoeksbureau ACNielsen. Duitsland, Oostenrijk en Groot-Brittannië zijn daarbij de koplopers. In die landen heeft tenminste 95 procent van de online bevolking al iets op het internet aangekocht. Boeken vormen daarbij het belangrijkste product.

Europa en Noord-Amerika namen de grootste hoeveelheid onlineshoppers voor hun rekening. Duitsland, Oostenrijk en Groot-Brittannië staan bovenaan de lijst, met tenminste 95 procent van internetgebruikers die ooit iets online heeft gekocht. De Britten kochten in september zes items op internet, de Duitsers zeven.

Gemiddeld werden in Europa vijf items gekocht, één meer dan in Noord-Amerika. Boeken nemen met 34 procent het grootste deel voor hun rekening, gevolgd door video's-dvd's-games (22 procent), vliegtickets (21 procent) en kleding (20 procent). De betaling gebeurde in 59 procent door een kredietkaart betaald en 23 procent via een banktransfer. In Europa
is betaling bij levering het tweede populairste.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home