PMP blijft nog voor early adopters
De wereldwijde markt van de mobiele mediaspeler zal in 2009 ongeveer 7,5 miljoen exemplaren omvatten. Maar om echt door te breken, moeten er volgens het onderzoeksbureau In-Stat een aantal problemen opgelost worden. Onder meer de prijs blijft een belangrijke drempel, maar ook de opkomst van de download-video.
Indien de mobiele mediaspeler (portable media player) echt tot de massamarkt wil doorbreken, moet volgens In-Stat in eerste instantie de prijs naar beneden gebracht worden. "De massamarkt is immers niet klaar om een bedrag van 320 tot 400 euro te betalen voor eenPMP-toestel," merkt het rapport op.
Verdere problemen worden echter gevormd door problemen rond digitalrights management (beheer van de auteursrechten), maar vooral door de steeds grotere beschikbaarheid van video-content door download-providers.
"Maar nieuwe toepassingen, zoals draadloze verbindingen en grotere schermen, zullen volgend jaar op de markt verschijnen," stipt In-Stat aan. "Dat kan de aantrekkelijkheid van de PMP-toestellen vergroten.Indien daar ook nog de beschikbaarheid van meer video-content aan gekoppeld zou worden, zou de PMP-markt echt goed op gang kunnen komen."
Voorlopig zal de markt volgens In-Stat echter grotendeels in handen blijven van early adopters.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home