Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, September 21, 2005

RSS-gebruiker is nieuwsverslaafd


Gebruikers van Really Simple Syndication (RSS) zijn wellicht niet echt early adapters, zoals algemeen verondersteld. Maar het zijn wel nieuwsverslaafden. Dat alles blijkt uit een studie van het onderzoeksbureau Nielsen/NetRatings.

Uit een Amerikaans onderzoek van Nielsen/NetRatings bleek dat 83 procent van de RSS-gebruikers zich er helemaal niet bewust van te zijn dat ze beroep deden op de technologie. "Ze hebben zich waarschijnlijk ingeschreven op een nieuwsdienst, zonder te beseffen dat daarbij gebruik gemaakt werd van RSS-technologie," aldus de onderzoekers.

"Maar al zijn ze dan misschien technologisch geen bollebozen, ze zijn zonder twijfel wel nieuwsverslaafd," aldus nog Nielsen/NetRatings."Tijdens de maand augustus bezochten ze gemiddeld 10,6 online nieuwssites, terwijl dat bij niet-RSS-gebruikers beperkt blijft tot 3,4 sites."

Bovendien zijn RSS-gebruikers ook geïnteresseerd in nieuwssites die niet tot de top twintig behoren. "Gemiddeld brachten RSS-gebruikers in augustus zestien keer een bezoek aan een nieuwssite die niet tot detwintig grootste behoort," merken de onderzoekers op. "Bij andere internauten blijft dat beperkt tot vier bezoeken."

Maar tegelijkertijd bezochten RSS-gebruikers ook drie keer meer een bezoek aan een website uit de top twintig (32 keer) dan andere internauten (11 keer).

At the same time, RSS users made just three times as many trips to top20 sites (an average of 32 visits in August) as non-users (11 visits).

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home