Gelokaliseerde diensten kennen snelle groei in China
Gelokaliseerde mobiele diensten kennen in China een snelgroeiende populariteit. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau EnfoDesk, onderdeel van de groep Analysys International. Opgemerkt wordt daarbij dat op het einde van het tweede kwartaal in China 105 miljoen accounts met applicaties voor gelocaliseerde diensten actief waren. Dat is meer dan een verdubbeling tegenover het vierde kwartaal van vorig jaar, toen in totaal 52 miljoen accounts werden geteld. Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar waren er 65,5 miljoen accounts geregistreerd.
"Het groeiend succes van gelokaliseerde mobiele diensten heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat belangrijke online operatoren zoals Baidu, Sina en Tencent een grotere integratie aanbieden tussen het internet en mobiele platformen," merken de onderzoekers op. "Bovendien hebben aanbieders van kortingssites zoals Nuomi en Let's Powwow de portfolio voor mobiele telefoon geoptimaliseerd." Die elementen hebben er volgens EnfoDesk toe geleid dat vele gebruikers hun individuele activiteit op één jaar tijd met 15 procent tot 20 procent hebben opgedreven.
Tegen het einde van het jaar zullen er volgens EnfoDesk ongeveer vijftien aanbieders van gelokaliseerde mobiele diensten op de Chinese markt aanwezig zijn. Door de grote concurrentie zal volgens de onderzoekers echter een consolidatie op de markt onvermijdelijk zijn. Marktleider is op dit ogenblik Digu, dat een aandeel van 26 procent heeft. Op de tweede plaats staat Qieke met een marktaandeel van 14 procent, gevolgd door Jiepang (12,7 procent), Kaikai (11 procent), VLD (8 procent), Sifang (7,6 procent) en Bafang (5,7 procent).
"Het groeiend succes van gelokaliseerde mobiele diensten heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat belangrijke online operatoren zoals Baidu, Sina en Tencent een grotere integratie aanbieden tussen het internet en mobiele platformen," merken de onderzoekers op. "Bovendien hebben aanbieders van kortingssites zoals Nuomi en Let's Powwow de portfolio voor mobiele telefoon geoptimaliseerd." Die elementen hebben er volgens EnfoDesk toe geleid dat vele gebruikers hun individuele activiteit op één jaar tijd met 15 procent tot 20 procent hebben opgedreven.
Tegen het einde van het jaar zullen er volgens EnfoDesk ongeveer vijftien aanbieders van gelokaliseerde mobiele diensten op de Chinese markt aanwezig zijn. Door de grote concurrentie zal volgens de onderzoekers echter een consolidatie op de markt onvermijdelijk zijn. Marktleider is op dit ogenblik Digu, dat een aandeel van 26 procent heeft. Op de tweede plaats staat Qieke met een marktaandeel van 14 procent, gevolgd door Jiepang (12,7 procent), Kaikai (11 procent), VLD (8 procent), Sifang (7,6 procent) en Bafang (5,7 procent).
Labels: China, gelocaliseerde diensten, mobile
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home