Email en websites belangrijkste marketing-kanalen
Nagenoeg alle marketeers gebruiken email en websites van het bedrijf als marketing-kanalen. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Lyris. Daarbij wordt opgemerkt dat email-marketing door 97 procent van de marketeers wordt gebruikt, gevolgd door bedrijfssites (96 procent). Daarna volgen sociale mediamarketing (82 procent), zoekmachine-optimalisatie (79 procent) en zoekmachine-marketing (72 procent). Bij de offline kanalen is direct marketing het meest gebruikte platform (65 procent). Er wordt aan toegevoegd dat het mobiele kanaal nog niet massaal door marketeers wordt geadopteerd. Slechts 22 procent van de marketeers maakt er tot nu toe gebruik van.
Er wordt aan toegevoegd dat marketeers die met email en internet werken direct mail even belangrijk vinden dan zoekmachine-optimalisatie of zoekmachine-marketing. Dat toont volgens Lyris aan dat deze digitale marketing-formaten een achtergrond van direct mail hebben. De onderzoekers voegen er aan toe dat marketeers het grootste gedeelte van hun tijd besteden aan e-mailmarketing (45 procent). Bij e-mailmarketeers stijgt dat tot 68 procent, tegenover 38 procent bij reclamebureaus en 29 procent bij online marketeers. Er wordt aan toegevoegd dat email-marketeers duidelijk minder tijd dan anderen besteden aan andere online marketing-activiteiten, met uitzondering van webinars.
Daarnaast blijkt dat 93 procent procent van de respondenten e-mailresultaten gebruiken als een marketing-instrument, gevolgd door lijsten-management (86 procent). Verder volgen webanalyses (76 procent) en segmentatie (70 procent). De zogenaamde dynamic landing pages en asset management worden het minst gebruikt, op uitzondering van de marketing-bureaus. Er wordt opgemerkt dat ongeveer één derde van de respondenten in de toekomst gebruik wil maken van dynamic landing pages, behavioral targeting en dynamic content. Eén op vier wil gebruik maken van gerichte emails en de integratie van databanken van consumenten. Er wordt aan toegevoegd dat email-marketeers het grootste belang hechten aan meetinstrumenten.
Er wordt aan toegevoegd dat marketeers die met email en internet werken direct mail even belangrijk vinden dan zoekmachine-optimalisatie of zoekmachine-marketing. Dat toont volgens Lyris aan dat deze digitale marketing-formaten een achtergrond van direct mail hebben. De onderzoekers voegen er aan toe dat marketeers het grootste gedeelte van hun tijd besteden aan e-mailmarketing (45 procent). Bij e-mailmarketeers stijgt dat tot 68 procent, tegenover 38 procent bij reclamebureaus en 29 procent bij online marketeers. Er wordt aan toegevoegd dat email-marketeers duidelijk minder tijd dan anderen besteden aan andere online marketing-activiteiten, met uitzondering van webinars.
Daarnaast blijkt dat 93 procent procent van de respondenten e-mailresultaten gebruiken als een marketing-instrument, gevolgd door lijsten-management (86 procent). Verder volgen webanalyses (76 procent) en segmentatie (70 procent). De zogenaamde dynamic landing pages en asset management worden het minst gebruikt, op uitzondering van de marketing-bureaus. Er wordt opgemerkt dat ongeveer één derde van de respondenten in de toekomst gebruik wil maken van dynamic landing pages, behavioral targeting en dynamic content. Eén op vier wil gebruik maken van gerichte emails en de integratie van databanken van consumenten. Er wordt aan toegevoegd dat email-marketeers het grootste belang hechten aan meetinstrumenten.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home