Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, August 30, 2010

Geneesheren grijpen steeds meer naar digitale media

Geneesheren doen steeds meer beroep op digitale media als een bron van informatie als aanvulling op hun praktijk. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Uit het onderzoek blijkt dat tijdens het eerste kwartaal van dit jaar 81 procent van de Amerikaanse geneesheren professionele websites met content rond gezondheidszorg bezocht. Dat is volgens ComScore de hoogste subcategorie in de gezondheidszorg. Algemene websites rond gezondheidszorg - zoals WebMD.com en About.com Health - realiseerden een bereikt van 75 procent, terwijl federatie-websites een bereik van 67 procent realiseerden. Daarna volgen farma-ondersteuning (51 procent) en farmaceutica (50 procent).

Er wordt aan toegevoegd dat professionele content ook voor het hoogste engagement tekenen. Deze categorie vertegenwoordigt 48 procent van de totale tijd die geneesheren op websites doorbrengen en 33 procent van het totale aantal bezoeken. Op de tweede plaats volgt farma-ondersteuning met 8 procent van het totale aantal minuten en 11 procent van het aantal bezoeken. Op de derde plaats staan ziekenhuissites met 11 procent van het aantal minuten en 6 procent van het aantal bezoeken. Daarna volgen federatie-websites met 7 procent van het aantal minuten 8 procent van het aantal bezoeken.

De meest populaire gezondheidssite bij Amerikaanse geneesheren is volgens de onderzoekers Medscape.com, die tijdens het eerste kwartaal van dit jaar 57 procent van alle geneesheren bereikte. Bij de algemene gezondheidssites stond WebMD.com op een eerste plaats met een bereik van 20,5 procent. De meest populaire overheidssite behoort toe aan de National Institutes of Health (NIH.gov), die een bereik haalde van 30,5 procent. Bij de farmaceutica-sector was Wyeth.com het populairste met een bereik van 6,3 procent. DoctorDirectory.com was met een bereik van 22 procent de populairste bestemming bij de farma-ondersteuning.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home