Communicatie-industrie groeit sneller dan economie
De Amerikaanse communicatie-industrie zal de volgende vier jaar een grotere groei kennen dan de totale economie van de Verenigde Staten. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Veronis Suhler Stevenson (VSS). Daarbij wordt verwacht dat de communicatie-sector de volgende vier jaar met gemiddeld 6,1 procent tot 1,42 triljoen dollar zal groeien, te danken aan een gradueel economisch herstel, de vooruitgang in digitale technologie en een aantal andere trends die het hele industriƫle landschap veranderen. Het Amerikaanse bruto binnenlandse product daarentegen zal volgens het bureau de volgende periode een gemiddelde groei kennen van 5,8 procent. Voor dit jaar wordt in de Amerikaanse communicatie-industrie een groei met 3,5 procent verwacht.
De groei van het internet en mobiele diensten zullen volgens de onderzoekers de belangrijkste groeifactoren zijn in die evolutie. Entertainment en ontspanning zullen echter de grootste sector van de Amerikaanse communicatie-industrie blijven. Er wordt aan toegevoegd dat de traditionele media - zoals kranten, magazines en audiovisuele media - de traagste groei zullen kennen. De onderzoekers voegen er aan toe dat de communicatie-industrie de volgende vier jaar zijn plaats als vierde belangrijkste sector van de Amerikaanse economie zal behouden. Door de blijvende zwakte van sectoren zoals reclame en marketing, valt de communicatie-industrie op het gebied van groei echter terug tot de negende plaats.
Naarmate de economie zich herstelt, zullen de bestedingen aan hit-gedreven media, zoals homevideo, videogames en opgenomen muziek volgens de onderzoekers opnieuw stijgen. Er wordt aan toegevoegd dat het internet en mobiele content een belangrijke groei zullen kennen, dankzij de verdere migratie van de consument naar digitale platformen en de adoptie van derde en vierde generatie smartphones. Anderzijds zal ook de verbeterde tewerkstelling volgens de onderzoekers een stimulans betekenen voor de sector. Die groeiende tewerkstellingsmarkt zou onder meer moeten leiden tot een groei van de omzet in professionele en zakelijke informatie en uitbestede corporate training.
De groei van het internet en mobiele diensten zullen volgens de onderzoekers de belangrijkste groeifactoren zijn in die evolutie. Entertainment en ontspanning zullen echter de grootste sector van de Amerikaanse communicatie-industrie blijven. Er wordt aan toegevoegd dat de traditionele media - zoals kranten, magazines en audiovisuele media - de traagste groei zullen kennen. De onderzoekers voegen er aan toe dat de communicatie-industrie de volgende vier jaar zijn plaats als vierde belangrijkste sector van de Amerikaanse economie zal behouden. Door de blijvende zwakte van sectoren zoals reclame en marketing, valt de communicatie-industrie op het gebied van groei echter terug tot de negende plaats.
Naarmate de economie zich herstelt, zullen de bestedingen aan hit-gedreven media, zoals homevideo, videogames en opgenomen muziek volgens de onderzoekers opnieuw stijgen. Er wordt aan toegevoegd dat het internet en mobiele content een belangrijke groei zullen kennen, dankzij de verdere migratie van de consument naar digitale platformen en de adoptie van derde en vierde generatie smartphones. Anderzijds zal ook de verbeterde tewerkstelling volgens de onderzoekers een stimulans betekenen voor de sector. Die groeiende tewerkstellingsmarkt zou onder meer moeten leiden tot een groei van de omzet in professionele en zakelijke informatie en uitbestede corporate training.
Labels: communicatie

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home