Gannett ziet verliezen aan krantenreclame verder teruglopen
"Gannett komt opnieuw dichter bij het einde van een crisis in de krantenreclame, maar het concern heeft nog niet voldoende vertrouwen om te voorspellen wanneer het gros van zijn activiteiten opnieuw een groei zal beginnen te vertonen," merkt het persbureau Associated Press op. "De inkomsten uit reclame daalden tijdens het tweede kwartaal met 6 procent tot 692 miljoen dollar. Daarmee slaagt het mediaconcern er wel in om het verlies van zijn reclame-inkomsten voor het vijfde kwartaal op rij af te remmen. Gannett had eerder echter vooropgesteld dat de terugval in de reclame-inkomsten tot 2 procent of 3 procent beperkt zou blijven. Toch toonde Gracia Martore, chief operating officer van Gannett, zich tevreden over de resultaten van het voorbije kwartaal."
Craig Dubow, chief executive van Gannett, stelde weinig voorspellingen te kunnen doen over de rest van het jaar, aangezien de situatie van de Amerikaanse economie onzeker blijft. "Net zoals andere krantenuitgevers heeft Gannett extra reclame-inkomsten nodig om verdere besparingen te vermijden," aldus nog Associated Press. "De televisie-divisie realiseert opnieuw extra inkomsten, maar de printreclame is verantwoordelijk voor nagenoeg de helft van de totale inkomsten van het concern. Maar ook wanneer de printreclame opnieuw zal heropleven, zullen de inkomsten nog ver beneden de piekperiode van vier jaar geleden liggen. Vier jaar geleden noteerde de krantendivisie van Gannett tijdens het tweede kwartaal 1,38 miljard dollar inkomsten. Dat is bijna het dubbele van het voorbije kwartaal."
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home