Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, September 19, 2005

Tussen pot en pint


De Oktoberfeesten in München zijn een ideale locatie om zaken te doen. Dat ervaren zowel communicatie-specialisten als bedrijven. De zakelijke kant van het evenement is volgens het magazine Bloomberg dan ook bijzonder belangrijk. De vrolijke stemming lijkt ook zakelijk voor vlotte onderhandelingen te zorgen.

"De constante stroom van bier en de ontspannen sfeer op het Münchense bierfeest, het grootste publieke evenement van de wereld, lijkt uitermate geschikt te zijn om zaken te doen," schrijft Simon Thiel in het magazine Bloomberg.

Het Oktoberfest, dat zijn 172ste editie beleeft, startte zaterdag en zal twee weken duren. In totaal zal het ongeveer zes miljoen bezoekers aantrekken. Samen zullen zij ongeveer één miljard euro besteden, 1,5 procent van het jaarlijks bruto product van de stad. Daarbij wordt vijf miljoen liter bier verbruikt. De feesten hebben plaats op een terrein van ruim vijftig voetbalterreinen.

"Bedrijven zoals Siemens en BMW reserveren tafels en nodigen medewerkers en klanten op de feesten uit," aldus Thiel. "Het wordt door marketeers dan ook beschouwd als een perfecte locaties voor zakelijke meetings en evenementen om relaties op te bouwen."

Een woordvoerster van een communicatiebureau merkt daarbij op dat het drinken van bier, het zingen van Beierse liedjes en het bediscussiëren van zakelijke projecten een schitterende combinatie kan zijn. "Iedereen vermaakt zich en tegen het einde van de avond is de overeenkomst afgesloten," stelde ze. "Bijna alle Münchense bedrijven organiseren party's, waarbij ze klanten en partners van over de hele wereld uitnodigen."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home