Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, September 27, 2005

Online reisbureau's moeten aan klantentrouw werken


Volgend jaar zal de online reismarkt met twintig procent groeien. Dat voorspelt het onderzoeksbureau PhocusRight. Maar het magazine Marketing Week stipt aan dat de activiteiten nog grotendeels tot niches zoals lastminute beperkt blijven. Nieuwe activiteiten zijn volgens het magazine nodig om zich verder te ontwikkelen.

"De online reisbusiness sterk gegroeid, mede als gevolg van breedband en van de perceptie bij klanten dat de prijzen van reizen online lager liggen," voert Marketing Week aan. Op de totale Europese reismarkt – die jaarlijks ongeveer 250 miljard euro omzet – wordt tien procent van de transacties online afgehandeld.

Onderzoeksbureau PhocusRight verwacht voor volgend jaar een groei een 20 procent, terwijl TUI verwacht dat over vier jaar de helft van al zijn reizen online geboekt zal worden. "Maar als online zich wil ontwikkelen tot meer dan lastminute verkoop van discountpakketten tegen dumpprijzen, zal er echter veel moeten gebeuren," aldus het magazine.

Zo wordt erop gewezen dat online spelers hun merkbekendheid moeten vergroten en de klantentrouw ontwikkelen. "Dat kan onder meer door nuttige info te gaan aanbieden, zoals reiservaringen, kaarten en allerlei gedetailleerde informatie over de mogelijkheden tot vrijetijdsbesteding op vakantiebestemmingen," voert Marketing Week aan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home