Weblogs vreten werkuren
Dit jaar zullen Amerikanen werknemers het equivalent van 551.000 jaren tijd verspillen aan het lezen van weblogs. Dat blijkt uit een rapport van het magazine Advertising Age. Op dit ogenblik zou het lezen van blogs de tijd van 2,3 miljoen jobs in beslag nemen.
Ongeveer 35 miljoen Amerikaanse werknemers - één op vier - bezoekt weblogs en spendeert daar gemiddeld 3,5 uur (9 procent) van de werkweek aan. Weblogs zijn volgens Andy Sernovitz, directeur van de Word of Mouth Marketing Association, het geliefkoosde middel geworden om tijdens de dag even aan de werkdruk te ontsnappen.
Jonathan Gibs, analist bij Nielsen/NetRatings, voert echter aan dat het bloglezen bovenop het traditionele surfen komt en dus extra werktijd in beslag neemt. "Bloglezers behoren tot de meest overtuigde gebruikers van online content," voerde hij aan. "Ze zullen hun favoriete nieuwssites niet opgeven, maar er wel blogs bijnemen."
Uiteraard kadert bepaald blogbezoek volgens Advertising Age in de werksfeer, maar zou daar slechts in een kwart van de gevallen rechtstreeks iets mee te maken hebben. In totaal zouden werknemers 4,8 miljard uur besteden aan weblogs die niets met het werk te maken hebben.
Onderzoeken hebben volgens het magazine uitgewezen dat het blogbezoek tijdens de werkuren opmerkelijk stijgt. "Mensen kunnen op het werk nu eenmaal moeilijk naar televisie kijken of naar de krant grijpen," voerde Blogads-oprichter Henry Copeland aan. "In plaats daarvan worden weblogs gelezen."
Volgens Technorati zijn er op dit ogenblik wereldwijd 19,6 miljoen weblogs. "Dat aantal in tijdens de voorbije drie jaar elke vijf maand verdubbeld," aldus Advertising Age. "Indien die groei zich op hetzelfde niveau zou doorzetten, zou elke wereldbewoner in april 2009 zijn eigen weblog hebben."
Ongeveer 35 miljoen Amerikaanse werknemers - één op vier - bezoekt weblogs en spendeert daar gemiddeld 3,5 uur (9 procent) van de werkweek aan. Weblogs zijn volgens Andy Sernovitz, directeur van de Word of Mouth Marketing Association, het geliefkoosde middel geworden om tijdens de dag even aan de werkdruk te ontsnappen.
Jonathan Gibs, analist bij Nielsen/NetRatings, voert echter aan dat het bloglezen bovenop het traditionele surfen komt en dus extra werktijd in beslag neemt. "Bloglezers behoren tot de meest overtuigde gebruikers van online content," voerde hij aan. "Ze zullen hun favoriete nieuwssites niet opgeven, maar er wel blogs bijnemen."
Uiteraard kadert bepaald blogbezoek volgens Advertising Age in de werksfeer, maar zou daar slechts in een kwart van de gevallen rechtstreeks iets mee te maken hebben. In totaal zouden werknemers 4,8 miljard uur besteden aan weblogs die niets met het werk te maken hebben.
Onderzoeken hebben volgens het magazine uitgewezen dat het blogbezoek tijdens de werkuren opmerkelijk stijgt. "Mensen kunnen op het werk nu eenmaal moeilijk naar televisie kijken of naar de krant grijpen," voerde Blogads-oprichter Henry Copeland aan. "In plaats daarvan worden weblogs gelezen."
Volgens Technorati zijn er op dit ogenblik wereldwijd 19,6 miljoen weblogs. "Dat aantal in tijdens de voorbije drie jaar elke vijf maand verdubbeld," aldus Advertising Age. "Indien die groei zich op hetzelfde niveau zou doorzetten, zou elke wereldbewoner in april 2009 zijn eigen weblog hebben."
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home