Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, July 12, 2005

Houden marketeers van weblogs?


Meer dan de helft van de marketeers heeft interesse voor weblogs als reclamemedium. Het magazine Adweek stelt dat die populariteit nog gevoelig zal toenemen, want dat weblogs talloze financiële en strategische voordelen bieden.

"Marketeers realiseren zich meer en meer hoe interessant web logs zijn als reclamemedium," stipt het magazine Adweek aan. "Blogs bevatten immers veel informatie over consumenten die anders niet beschikbaar is."

Zo gebruiken bloggers hun website om over hun leven te vertellen en hun mening te geven over ontwikkelingen en producten zonder dat daarvoor door de marketeer gerichte inspanningen gedaan moet worden.

De blogosphere zou op dit ogenblik al inmiddels 11 miljoen blogs tellen. Het voorbije jaar zouden er dagelijks 20.000 nieuwe weblogs gecreëerd worden. Een enquête van Forrester Research voert aan dat 64 procent van de marketeers interesse heeft voor weblogs als reclamemedium.

"Feedback is zoveel sneller en goedkoper dan bij andere media," voert Adweek nog aan. "De populariteit van weblogs onder adverteerders zal dan ook nog flink toenemen. Bovendien verzamelen ze kritiek en waardering voor producten en diensten. Die feedback kan dan ook van grote invloed zijn op de verdere productontwikkeling.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home